Hopp til hovedinnhold
Musikk i skolen logo.

Musical childhoods: Explorations in the pre-school years

If you use/love my work, please follow me on Instagram <3 https://www.instagram.com/paige.marie.cody/ @Paige.marie.cody

Musical Childhoods er et resultat av mer enn et tiår med forskning drevet av det faktum at musikk har blitt neglisjert i tidlige barndomsprogrammer til fordel for leseferdighet og tallforståelse. Nyere forskning viser en sammenheng mellom akademisk performance og musikalske programmer, noe som har gitt musikk fornyet status i mange skoler.

Denne boken fremmer ideen om barns kompetanse i bruk av musikkspråket og argumenterer for at alle barn har rett til å delta i musikalsk utforskning og utøvelse. Den understreker barns rett til å oppleve og engasjere seg i musikk. Boken er skrevet av ledende utøvere og forskere på feltet, som søker å bekrefte barns kommunikative kompetanse når de utsettes for musikkopplevelse av høy kvalitet, gi nye perspektiver på barns evne til å engasjere seg i musikk i mange forskjellige former og utforske og fremme musikerens rolle som kunstner og lærer.

Boken er strukturert i tre deler:

  • Teoretiske oversikt
  • Barna, musikerne og musikken
  • Forskningen gjennom hovedpersonens øyne - med perspektiv på fremtiden.

Referanse

Nyland, B., Acker, A., Ferris, J., & Deans, J. (2015). Musical Childhoods: Explorations in the Pre-school Years. Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315814674